Varför kan inte hundägare säga ett bestämt '' nej '' till sina hundar ?

Hej !

Skrev i går ett inlägg på min hemsida i bloggen där om en kvinna jag gick förbi i går när jag var ute på prommenad med Ella i går. Hon kunde nästan inte hålla i mot sin schäfer blandning ( tror det var någon sån iafl, såg ut som det ) läs inlägget så förstår ni.

Men i dag träffade jag henne igen, eller rättare sakt: jag gick förbi henne. Och när jag kom så satte hon sig ner på marken för att kunna hålla i mot.. sätta sig på marken när det är blöt och geggigt.. i allafall så skrek hon och gapade som i går när jag träffade henne. Alltså vad tror folk ? Att det hjälper att skrika åt sina hundar ? NEJ det hjälper inte, du kan skrika hur jävla mycket som helst, hunden fattar i allafall inget. Den tycker bara att du är helt knäpp som står och skriker som en galning och tror också att det är någon slags lek och hetsar då upp sig. Så, i stället för att skrika till hunden säg ett BESTÄMT NEJ ! Alltså inte '' nej lilla gumman/gubben gör inte så '' utan NEJ ! bara bestämt och tydligt inte skrika.

Det där är nämligen något jag stör mig på så himmla mycket, hund ägare som skriker som galningar till sina hundar eller så låter dom '' nej lilla älskligen inte så '' det hjälper inte det heller. Det är inte många jag hör säga bara ett bestämt nej till sin hund. Nästan alltid är det någon som skriker eller så '' duttar '' dom eller vad man nu ska kalla det. Själv säger jag ALLTID ett bestämt nej till Ella, aldrig att jag står och skriker eller '' duttar '' oavsett vad det gäller. Ett bestämt nej är det som fungerar.

Jag tror att den där kvinnan hade haft det mycket mycket lättare om hon hade fostrat hunden och inte skrikit på den. Det fungerar på typ alla hundar, jag tror inte det är någon hund som lyssnar på sin ägare om den står och skriker som en galning åt den och inte heller om den står och '' duttar ''.









hemsidan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0