1 September

Hej, japp i dag äre 1 september. Och utställningen närmar sig med stormsteg, bara 4 dar kvar.. ( NERVÖS !! ) haha det går nog bra :o) Förlåt föresten för att det inte blev nån uppdatering i går fter valpkursen, men hade skit mke läxor.. :P aja jag skriver lite vad vi gjorde men om ni vill veta lite mer
'' detalgerat '' så gå in på vår hemsida http://ellashemsida.webs.com där ska jag skriva in vad vi gör på varje lektion :o) menmen här kommer lite kortfattat vad vi gjorde:




1. Pratade lite om dåliga vanor.

2. Gick ner på plan, man skulle få hunden att gå fint brevid en, och om
hunden drog så skulle man stanna. Det gick ganska bra, iafl för att vara
första gången..

3. När vi kom ner på plan så ställde vi oss i en ring och sen skulle
ledarna lära sig vad hundarna heter, haha gick ganska bra..

4. Sen ville dom se om hundarna visste vad dom hete, villket gick
superbra för mig och Ella <3 :o)

5. Sen skulle en och en gå runt utanför ringen, meningen var att hunden
skulle gå fint brevid föraren, det gick ganska bra för oss iafl för att vara första gången..
Ella ville däremot hälsa på typ alla hundar, vilket hon inte fick.. och sen drog hon lite menmen..

6. Sen skulle man träna på sitt kvar, Ella kan ju det men nu var hon väldig okonsentrerad och
bryde sig i princip inte ett dug om mig, men det är ju första gången och jag tkr att det är okej.

7. Sen skulle alla gå runt i en ring sammtidigt.. Ella blev väldigt strässad då.. hon drog jätte jätte
mkt i kopplet menmen.. det är ju som sakt första gången så det är väll ok.


Vill ni veta mer så får ni gå in på hemsidan :o) som jag ska fixa nu..
Juste en rolig men lite pinsam grej var att Leenas ( Ellas uppfödare ) brors sambo var där, hon är också fodervärd till Nova :o) Men hon var där och gick med Nova och så stannade hon och tittade på oss, villket jag tkte var väldigt kul :o) Men det pinsama var att jag såg dom inte !! Det var så att jag skickade ett mail till Leena med lite bilder på ella och sen så skrev jag att vi hade börjat valpkursen. Och då skrv hon att hon visste det för hennes brors sambo hade varit där med Nova, jag har träffat dom förut så jag vet villka det är. Jag kan ju tillläga att det också var i ett lite pinsamt sammanhang elr inte pinsammt men det blev lite komiskt.. haha :o) Men gud vad jag skämmdes för att jag inte hade sett dom, fan ibland kan man ju tro att jag är blind !! Ohh nästa gång ska jag kolla lite nogrannare, det kan jag ju lova !! Jag vill inte skämma ut mig på det sättet igen, genom att inte se dom. aja.. skriver mer sen.



Ciao <3









Karolina Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0