Valpträff 26/9 09

Hej allihoppa <3

Nu tänkte jag skriva lite om valpträffen i går :)
Vi började med tipspromenad med olika hund frågor, vi klarade alla förutom en.. för pappa bara svarade nått på en !! det var en fråga som var '' i villken bil finns en hund ?? '' då var det tre olika altenativ: a ) polisbil b ) taxi c ) brandbil och då skrev pappa polis bil men det skule vara taxi eftersom det blir tax i ( asså tax är ju en hund res ) men det var iafl jätte roligt :) Sen så fikade vi lite och pratade och efter det så blev vi indelade i 2 olika grupper, en grupp skulle köra koppel träning men Sabina ( en jätte duktig tjej som är fodervärd åt en utav Leenas hundar och har ett eget hund företag med hundkurser och sånt ) och den andra gruppen skulle köra agility :) Min och Ellas grupp började med koppel träning :) Vi fick en hel del tips på olika saker och så :) Sen var det dags för agility :) Och ni kan ju gissa hur det gick ?? jajemensan SUPERBRA !! Ella tog bannan hur enkelt som helst, som en raket :) Duktiga Ella <3 Hon som höll i det sa '' det är inte första gången, va ?? '' jag bara '' nej vi tränar typ varje dag '' Det var jätte roligt :) Vi körde ett par gånger och fick lite tips. Och en sak som jag absolut inte visste var att hunden alltid ska gå in från vänster sida i slalomet. Jag hade i princip ingen aning om det.. !! Så nu tränar vi mer på det elr asså man vissar ju med handling villken sida hunden ska gå in på men jag måste träna lite mer på min handling så att det inte blir fel. Sen efter det så gillade vi korv och pratade :) Och efter det så var det lite rallylydnad. Tack en en gång för en fantastisk dag, Leena <3 :) Bilder kommer senare, för nu ska ja ut på en promenad med Ella :)









http://ellashemsida.webs.com
Karolina Persson

Kommentarer
Postat av: maja

men är det inte att hunden går från höger sida i slalmet det fick ajg lära mig! liksom om det är 4 pinnar så påd en första går den från höder till vänster och sen från vänster till höger....



Det fick jag lära mig på hundlägret med ett agillity proffs. // MAja <3

2009-10-03 @ 12:12:00
URL: http://www.majazoro.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0